گیربکس حلزونی را بیشتر بشناسیم

گیربکس حلزونی یکی از انواع پر کاربرد گیربکس های صنعتی به شمار می رود. این گیربکس در بازار با نام گیربکس ۹۰ درجه نیز شناخته می شود.

اجزای اصلی تشکیل دهنده ی این گیربکس یک ماردون و یک چرخ دنده است که جنس آن ها معمولا از فولاد یا برنج می باشد. از دیگر اجزای آن شافت ، بلبرینگ و یک هاب کروی شکل می باشد.

مکانیسم عمل و انتقال قدرت در گیربکس حلزونی به وسیله درگیری محور و چرخ دنده ی حلزونی با یکدیگر صورت می گیرد.

طراحی این گیربکس و تنوع آن در نحوه نصب سبب فراوانی مصرف آن در کاربری های مختلف شده است.

گیربکس
گیربکس حلزونی

مشخصات فنی

گیربکس حلزونی در انواع پایه دار ، فلنچ دار و هالو شافت در بازار موجود می باشد. پوسته گیربکس حلزونی به صورت چدنی و آلمینیومی می باشد که دارای مقاومت بالایی در برابر ارتعاشات و لرزش ها می باشد. این گیربکس دارای مزیت تعمیر و نگهداری آسان می باشد. همچنین دارای گشتاور و سرعت متنوع و راه اندازی نرم نیز می باشد. از دیگر مزایای آن می توان به صدای کم ، نصب آسان ، راندمان و گشتاور خروجی بالا و ….. اشاره کرد.

کاربرد گیربکس حلزونی

گیربکس حلزونی به علت ویژگی های خاص خود کاربرد فراوانی در صنایع دارا می باشد. از جمله این کاربرد ها می توان به ماشین آلات و بالابرهای ساختمانی ، دمنده ها و هواکش ها ، دیزل ژنراتورها ، سیستم های انتقال مواد ، معادن و حفر چاه ، کانوایرها ، نوار نقاله ، کمپرسورها ، ماشین آلات تراش ، نانوایی ها ، آسیاب ها ، میکسرها ، صنایع کاشی و سرامیک ، صنایع بسته بندی و شیشه پر کنی ، صنایع غذایی و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

انواع گیربکس حلزونی

اس ای دبلیو

این نوع از گیربکس حلزونی تشکیل شده است از یک ماردون فولادی که سخت کاری پیوسته شده و سنگ خورده است و یک چرخدنده حلزونی از جنس برنز ریخته گری شده است.

این گیربکس ها حرکت خود را از این دو قطعه تامین می کند. در گیربکس های حلزونی به دلیل ساختار و زاویه ی خروجی آنها به دلیل متعامد بودن دارای کاربری های فراوانی است و به دلیل کارکرد نرم در سیستم های بالابر و همچنین آسانسورها که نیاز به ایجاد گشتاور و راه اندازی نرم است، کاربرد فراوانی دارند.

همچنین این گیربکس ها در کانوایرها و سیستم های انتقال مواد کوچک نظیر کارخانه های کاشی و سرامیک کاربرد فراوانی دارند، یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد این گیربکس ها قابلیت نصب در هشت حالت متفاوت که باعث استفاده راحت این گیربکس گردیده است و مزیت منحصر به فرد این نوع از گیربکس ها تعمیر و نگهداری آسان آنها است.

از دیگر مشخصه های گیربکس حلزونی، عدم برگشت پذیری در نسبت های تبدیل بالای 30 است.

گیربکس حلزونی SEW در صنایع و دستگاه هایی نظیر صنایع کاشی و سرامیک، بالابرها، کانوایرهای کوچک، نوار نقاله ها، آسیاب های کوچک، سیستم های انتقال مواد، دیزل ژنراتورها، کمپرسورها، پمپ های سیلندری ، ماشین های بلوک و آجر، وزنده ها، هواکش ها، میکسر های بشکه ای، خورد کن ها، ماشین آلات غربال گری، میکسرهای بتن، ماشین آلات بسته بندی و شیشه پر کنی، لرزاننده (SHAKER) ، کوره های صنعتی، گیربکس کانوایر، گیربکس نوار نقاله، گیربکس بالابر، گیربکس صنایع غذایی، گیربکس دستگاه نانوایی، گیربکس دستگاه جابجایی دارای کاربرد هستند.

بنفیگلیولی

این نوع از گیربکس حلزونی متشکل از یک ماردون فولادی که سخت کاری پیوسته شده و سنگ خورده است و یک چرخدنده حلزونی از جنس برنز ریخته گری شده است.

این گیربکس ها حرکت سینماتیکی خود را از این دو قطعه تامین می کند. در گیربکس حلزونی بونفیلیولی به دلیل ساختار و زاویه ی خروجی آنها به دلیل متعامد بودن دارای کاربری های فراوانی است و به دلیل کارکرد نرم در سیستم های بالابر و همچنین آسانسورها که نیاز به ایجاد گشتاور و راه اندازی نرم است، کاربرد فراوانی دارند.

همچنین این گیربکس ها در کانوایرها و سیستم های انتقال مواد کوچک نظیر کارخانه های کاشی و سرامیک کاربرد فراوانی دارند، یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد این گیربکس ها قابلیت نصب در هشت حالت متفاوت که باعث استفاده راحت این گیربکس گردیده است و مزیت منحصر به فرد این نوع از گیربکس ها تعمیر و نگهداری آسان آنها است.

از دیگر مشخصه های گیربکس حلزونی بونفیلیولی، عدم برگشت پذیری در نسبت های تبدیل بالای 30 است.

گیربکس حلزونی بونفیلیولی در تمامی صنایع مربوطه در اقصی نقاط جهان، دارای جایگاه ویژه ای می باشند. از ویژگی های این گیربکس ها می توان به انعطاف پذیری و امکان نصب در حالت های متفاوت این گیربکس ها اشاره کرد.

گیربکس های حلزونی بونفیلیولی سری VF/W توانایی انتقال گشتاور از 13 تا 7100 نیوتن متر، نسبت تبدیل 7 تا 10000 و توان 0.04 تا 75 کیلووات را دارا هستند.

رهنما

سری VF شامل گیربکس و موتور گیربکس هایی هستند که انتقال حرکت در آنها به وسیله یک جفت شافت و چرخ دنده حلزونی صورت می گیرد.

از مهم ترین ویژگی های این محصول می توان به برگشت ناپذیری نسبی، کارکرد نرم پروفیل دندانه های حلزونی جهت افزایش بازدهی، کاهش صدا و عیوب محصول اشاره کرد.

به منظور افزایش طول عمر گیربکس، چرخ دنده حلزونی از جنس آلومینیوم برنز با مقاومت بالا می باشد. قابل تغییر بودن موقعیت نصب و جهت پایه ها به منظور سادگی نصب و راه اندازی و استفاده از پروانه خنک کننده در VF250 و VF210 از دیگر ویژگی های این سری می باشند.

تیپ و مدل های گیربکس حلزونی

تیپ 25 مناسب برای الکتروموتورهای با قدرت 0.09KW مناسب می باشد .
تیپ 30 مناسب برای الکتروموتورهای با قدرت 0.18KW , 0.25 KW مناسب می باشد .
تیپ 40 مناسب برای الکتروموتورهای با قدرت 0.18KW , 0.25 KW مناسب می باشد .
تیپ 50 مناسب برای الکتروموتورهای با قدرت 0.37KW , 0.55 KW مناسب می باشد .
تیپ 63 مناسب برای الکتروموتورهای با قدرت 0.75KW , 1.1 KW مناسب می باشد .
تیپ 75 مناسب برای الکتروموتورهای با قدرت 1.5KW , 2.2 KW مناسب می باشد .
تیپ 90 مناسب برای الکتروموتورهای با قدرت 1.5KW , 3 KW ,2.2 KW مناسب می باشد .
تیپ 110 مناسب برای الکتروموتورهای با قدرت 7.5KW , 11 KW , 5.5KW مناسب می باشد .

نسبت دورها

نسبت 1به 7.5 : این گیربکس حلزونی الکتروموتور 1400 دور را به 186 دور تبدیل می کند
نسبت 1به 10 : این گیربکس الکتروموتور 1400 دور را به 140 دور تبدیل می کند
نسبت 1به 15 : این گیربکس الکتروموتور 1400 دور را به 93 دور تبدیل می کند
نسبت 1به 20 : این گیربکس الکتروموتور 1400 دور را به 70 دور تبدیل می کند
نسبت 1به 25 : این گیربکس الکتروموتور 1400 دور را به 56 دور تبدیل می کند
نسبت 1به 30 : این گیربکس الکتروموتور 1400 دور را به 46.6 دور تبدیل می کند
نسبت 1به 40 : این گیربکس الکتروموتور 1400 دور را به 35 دور تبدیل می کند
نسبت 1به 50 : این گیربکس الکتروموتور 1400 دور را به 28 دور تبدیل می کند
نسبت 1به 60 : این گیربکس الکتروموتور 1400 دور را به 23.3 دور تبدیل می کند
نسبت 1به 70 : این گیربکس الکتروموتور 1400 دور را به 20 دور تبدیل می کند
نسبت 1به 80 : این گیربکس الکتروموتور 1400 دور را به 17.5 دور تبدیل می کند
نسبت 1به 90 : این گیربکس الکتروموتور 1400 دور را به 15.5 دور تبدیل می کند
نسبت 1به100 : این گیربکس الکتروموتور 1400 دور را به 14 دور تبدیل می کند

شما می توانید در فروشگاه سپاهان کالا انواع مختلف این گیربکس ها را بررسی کرده و با خیالی آسوده جنس با اصالت خود را خریداری نمایید.

[تعداد: 2    میانگین: 4.5/5]

آموزش ها

انواع_گیربکسگیربکسگیربکس_حلزونیگیربکس_صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *